Server-side tracking

Hos Trackwise kan du tracke salg og konverteringer gennem såkaldt server-side tracking. Med denne metode spores salg mere præcist og giver dermed det mest retvisende billede ift. eksempelvis pixeltracking, hvor AdBlockers og andre tools kan blokere for scriptet og dermed kan salg ikke spores. Dette undgås ved at opsætte server-side tracking. Læs mere nedenfor, hvordan dette implementeres.

Step 1

Alle brugere sendes til annoncørens website med et identifikationsparameter i URL’en; transaction_id. Et eksempel på, hvordan en URL ser ud, når de kommer til websitet kunne være:

				
					https://ditwebsite.dk/landingsside/?transaction_id=1023d9593e7891666630e7d922920a&utm_medium=affiliate&utm_source=trackwise&utm_campaign=12345
				
			

Step 2

For hver besøgende der kommer gennem Trackwise til dit websted skal værdien i transaction_id gemmes. Dette er meget afhængig af annoncørens tekniske set-up, og derfor også det step, som varierer mest fra case til case. Nogle af de mest udbredte metoder er at gemme ID’et i en database eller en cookie.

Step 3

Hvis en besøgende konverterer tjekkes efter om brugeren har et transaction_id gemt. Hvis dette er tilfældet, sendes dette transaction_id tilbage til Trackwise gennem en HTTP GET request til vores server:

				
					https://link.trackwise.dk/aff_lsr?transaction_id=TRANSACTION_ID

				
			

På denne måde registrer vi, at der er sket en transaktion med dette transaction_id, og vi sørger for at allokere værdien til den rigtige partner og andet data, vi har tilknyttet dette transaction_id hos os.

Der er opsat deduplikering, således at det samme transaction_id ikke kan konvertere 2 gange.