Opsætning af tracking via Google Tag Manager

Nedenfor følger en guide til opsætning af tracking via tag manager. Minimumskravene for denne opsætning er, at man har opsat Tag Manager korrekt på sitet, samt har korrekte triggers for konverteringer sat op i Tag Manager.

1. Tilføj tag skabelon

  1. Find menupunktet “Skabeloner” i Tag Manager
  2. Tryk på “Søg i Galleriet”
  3. Søg på TUNE, tilføj det til dit arbejdsområde og acceptér betingelser
  4. Skabelonen er nu klar til brug

2. Tilføj Kliktag

  1. Navigér til “Tags”-sektionen og tryk på “Ny”
  2. Vælg TUNE Tag skabelon i Tagtype
  3. Tryk på “Add a network” og tilføj disse værdier:
    1. Network ID: trackwise
    2. Domain: https://link.trackwise.dk
  4. Vælg “Click” under “Action”
  5. Sæt trigger til at skyde på alle sider med undtagelse af konverteringssider.
  6. Gem tagget

3. Tilføj Konverteringstag

  1. Navigér til “Tags”-sektionen og tryk på “Ny”
  2. Vælg TUNE Tag skabelon i Tagtype
  3. Tryk på “Add a network” og tilføj disse værdier:
    1. Network ID: trackwise
    2. Domain: https://link.trackwise.dk
  4. Vælg “Conversion” under “Action”
    1. Hvis det ønskes kan der tilføjes forskellige værdier under Conversion parameters. Det kunne eksempelvis være ordrenummer, ordreværdi mm. Her tilføjes “aff_sub” i Name og værdien sættes ind i value. Der kan ydermere sættes værdier i aff_sub2 og op til aff_sub6
  5. Sæt trigger til at skyde på konverteringssider.
  6. Gem tagget